www.spdziegielow.pl      

   Szkoła
Strona główna 
Koncepcja pracy szkoły 
Dokumenty 
Z życia szkoły 
Historia 
Kalendarz szkolny 
Plan lekcji 
Oferta szkoły 
Rekrutacja 2017/2018 
   Punkty Przedszkolne
Dokumenty 
Z życia przedszkola 
Kalendarz imprez 
Ramowy plan dnia 
Rekrutacja do punktów przedszkolnych 2017/2018 
   Instytucje
Samorząd 
   Rodzice
Rada Rodziców 
   Po lekcjach
Biblioteka 
Świetlica 
   Galeria
Szkoła 
   BIP

   Kontakt
E-mail
Dane teleadresowe

         
Szkoła Podstawowa w Dzięgielowie

Koncepcja pracy szkoły

"Dziecko - już mieszkaniec, obywatel i już człowiek. Nie dopiero będzie, a już. [...].
Lata dziecięce - to życie rzeczywiste, nie zapowiedź. "
/Janusz Korczak/

Za nadrzędne cele uznajemy

  • Dbałość o wszechstronny rozwój młodego człowieka, który potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności i wiedzę w dalszym kształceniu; który rozwija indywidualne zainteresowania oraz działa na rzecz innych.
  • Stworzenie przyjaznego i bezpiecznego środowiska oraz pomaganie dziecku we właściwym funkcjonowaniu w społeczności szkolnej i rodzinie.
  • Dążenie do kreowania pożądanych postaw moralnych, ukierunkowanych na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie.

    Wizja i misja Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie

    I. W zakresie wychowania.

    1. Szkoła a uczniowie

  • wspomaga ucznia w zakresie rozwoju jego zainteresowań,
  • uwrażliwia na uczestnictwo w życiu kulturalnym,
  • rozbudza postawy proekologiczne i prozdrowotne poprzez propagowanie sportu i turystyki, organizowanie imprez sportowych i turystycznych,
  • uczy patriotyzmu i szacunku dla własnego kraju, jego symboli,
  • uczy dbałości o bezpieczeństwo własne i innych,
  • wyrabia nawyki poprawnej komunikacji międzyludzkiej,
  • uczy szanować tradycje i obyczaje oraz kultywuje zwyczaje związane z naszym regionem.

    2. Szkoła a rodzice

  • współpracuje z rodzicami, wypracowując jak najlepsze warunki pracy uczniów i klimat w szkole,
  • pomaga rodzicom rozumieć problemy ucznia,
  • na bieżąco informuje o postępach ucznia w nauce,
  • jasno określa zasady oceniania,
  • współpracuje z przedstawicielami rodziców, uzgadniając plan działania.

    3. Szkoła a środowisko lokalne

  • ściśle współpracuje z lokalnymi organizacjami,
  • organizuje akcje pomocy zwierzętom, współpracując z instytucjami lokalnymi,
  • systematycznie organizuje akcje profilaktyczne przy udziale Policji, GOPS-u, Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej,
  • bierze czynny udział w akcjach ogólnopolskich typu: "Sprzątanie Świata" itp.

    II. W zakresie dydaktyki

    1. Szkoła Podstawowa w Dzięgielowie

  • uczy języka obcego w celu przygotowania uczniów do czynnego uczestnictwa w tworzeniu "Nowej Europy",
  • zapoznaje uczniów z obsługą programów komputerowych,
  • systematycznie wprowadza szeroką gamę zajęć dodatkowych - kół zainteresowań,
  • stosuje nowoczesne techniki i metody kształcenia, polegające na aktywizowaniu uczniów,
  • uczy samorządności,
  • regularnie uzupełnia pomoce naukowe.

    2. Nauczyciele Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie

  • podnoszą swoje kwalifikacje poprzez ukończenie kursów kwalifikacyjnych i studiów podyplomowych,
  • prowadzą samokształcenie,
  • uzyskują kolejne stopnie awansu zawodowego,
  • wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności w pracy z uczniami w celu uatrakcyjnienia zajęć i zwiększenia ich efektywności,
  • współpracują z dyrekcją szkoły i rodzicami uczniów,
  • wymieniają doświadczenia i spostrzeżenia.

    Model absolwenta Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie

    Dążymy do tego, aby nasz absolwent:

  • był przygotowany do dalszej nauki,
  • rozwijał swoje talenty,
  • myślał samodzielnie i twórczo,
  • realizował własne plany i marzenia,
  • sprawnie posługiwał się językiem polskim i co najmniej jednym językiem obcym,
  • umiał korzystać z różnych źródeł informacji oraz z nowoczesnych technologii komunikacyjnych,
  • dobrze funkcjonował w swoim otoczeniu,
  • czuł się członkiem społeczności lokalnej oraz obywatelem Polski i Europy,
  • znał i szanował tradycje rodziny, szkoły i narodu,
  • był odpowiedzialny, prawy i uczciwy,
  • umiał współpracować w grupie,
  • znał zasady dobrego zachowania,
  • dbał o zdrowie własne i innych,
  • stosował się do zasad ekologii,
  • posiadał Kartę Rowerową,
  • był aktywny fizycznie i artystycznie.