Uczniowie
Rodzice
Przedszkole
Szkoła

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”

Informacje ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”.
  2. Projekt „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”, zwany w dalszej części „projektem”, realizowany jest przez Gminę Goleszów.
  3. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2018 (Oś priorytetowa XI – Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – Projekt nr WND-RPSL.11.01.04-24-00A9/18).
  4. Okres realizacji projektu: od 1 września 2018 roku do 30 czerwca 2020 roku.
  5. W projekcie wezmą udział uczniowie i nauczyciele ze szkół podstawowych działających na terenie Gminy Goleszów: Szkoła Podstawowa im. Jury Gajdzicy w Cisownicy, Szkoła Podstawowa w Dzięgielowie, Szkoła Podstawowa w Goleszowie, Szkoła Podstawowa im. Pawła Stalmacha w Bażanowicach.
  6. Biuro projektu znajduje się w siedzibie Urzędu Gminy Goleszów, 1 Maja 5, 43-440 Goleszów, pokój nr 3. Godziny pracy biura projektu: 7.00 – 14.00, tel. 33 479 05 10 (35,85); adresy
    e-mail: promocja@goleszow.ploswiata@goleszow.pl.

2 Rekrutacja do projektu

  1. Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie uczniowie oraz nauczyciele szkół podstawowych działających na terenie Gminy Goleszów.
  2. Etapy rekrutacji:
  • Proces rekrutacji uczniów będzie realizowany w 2 etapach ze względu na fakt, iż planuje się realizację projektu przez okres 2 lat szkolnych. I tura rekrutacji zaplanowana została na wrzesień-październik 2018 r. w ramach tego etapu zostaną zrekrutowani uczniowie na zajęcia w roku szkolnym 2018/2019. Drugi etap odbędzie się we wrześniu-październiku 2019 r.
    w ramach tej tury wyłonieni zostaną uczniowie w roku szkolnym 2019/2020. Podzielenie procesu rekrutacji umożliwi weryfikację poczynionych przez uczniów postępów oraz pozwoli na objęcie wsparciem jak najszerszej grupy dzieci.
  • Na początku roku szkolnego, w trakcie spotkań organizacyjnych opiekunowie otrzymają bezpośrednią informację o projekcie od nauczyciela prowadzącego, a w przypadkach
    w których wychowawca stwierdzi konieczność udziału dziecka w projekcie z uwagi na jego szczególne uzdolnienia bądź deficyty w konkretnym zakresie przeprowadzi on również indywidualną rozmowę z rodzicem. Po weryfikacji poprawności dostarczonych przez opiekunów dokumentów oraz weryfikację kwalifikacji uczestnictwa w projekcie poszczególnych uczniów, stworzona zostanie lista potencjalnych uczestników projektu z podziałem na grupy.
  • Rekrutacja na zajęcia wyrównawcze: punktacja wg ostatniej oceny klasyfikacyjnej, gdzie ocena dopuszczająca i niżej – 5 pkt, ocena dostateczna – 4 pkt, ocena dobra 3 pkt, ocena bardzo dobra i wyżej 0 pkt (w przypadku uczniów kl.1-3 ocena ta będzie dokonywana przez wychowawcę na podstawie obserwacji). O uczestnictwie w zajęciach decyduje jak największa liczba punktów w przypadku większej ilości zgłoszeń wychowawca oceni stopień motywacji poszczególnych uczniów w skali od 1 do 3 punktów, osoby które otrzymają największą liczbę punktów zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie, pozostałe osoby trafią na listę rezerwową i w przypadku konieczności uzupełnień będą brani pod uwagę z zachowaniem powyższych kryteriów.
  • Rekrutacja na zajęcia rozwijające będzie realizowana na analogicznej zasadzie z odwróceniem skali pkt dotyczącej uzyskiwanych ocen tj. wynik bardzo dobry i wyżej – 5 pkt, ocena dobra – 4 pkt, ocena dostateczna – 3 pkt, ocena dopuszczającą i niżej 0 pkt.
  • Rekrutacja na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: w pierwszej kolejności rekrutowani będą uczniowie z orzeczeniami o niepełnosprawności lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, następnie uczniowie kwalifikowani będą na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w ostatniej kolejności uczniowie kierowani przez wychowawców.
  • Rekrutację na szkolenia dla nauczycieli będą prowadzić dyrektorzy poszczególnych szkół podstawowych, w oparciu o potrzeby zawodowe i plan doskonalenia zawodowego.
  • Rekrutacja będzie prowadzona równolegle z akcją informacyjną na terenie Gminy Goleszów, na stronie internetowej urzędu oraz na terenie gmin powiatu cieszyńskiego poprzez dystrybucję plakatów i ulotek informacyjnych. Informacja o projekcie zostanie zamieszczona w lokalnych mediach.
  • Rekrutacja uczestników/czek do projektu odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równości szans i niedyskryminacji.

3 Wsparcie dla uczestników

Projekt przewiduje następujące wsparcie dla uczestnika/czki projektu:

  • podniesienie poziomu i jakości kształcenia w szkołach podstawowych na terenie Gminy Goleszów, w szczególności poprzez zniwelowanie różnicy pomiędzy wynikami egzaminów zewnętrznych w stosunku do średniej wojewódzkiej w 2016 r. w Szkole Podstawowej w Cisownicy,
  • zindywidualizowanie pracy z uczniem w szkołach podstawowych w Gminie Goleszów,
  • wzrost wiedzy z zakresu kompetencji kluczowych (językowych, matematycznych, przyrodniczych, informatycznych, rozwój kreatywności, innowacyjności oraz umiejętności pracy w grupie) dzięki realizacji dodatkowych zajęć rozwijających, kółek zainteresowań, zajęć z rozwoju społecznego, zajęć wyrównawczych, a także dodatkowych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  • wzrost kwalifikacji/kompetencji zawodowych u 32 nauczycieli w okresie od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2020 r.

4 Terminy realizacji działań w projekcie

  1. Rekrutacja główna uczestników/czek do projektu: wrzesień 2018 r. i wrzesień 2019 r.
  2. Rekrutacja uzupełniająca uczestników: doraźnie w ciągu roku szkolnego.
  3. Realizacja zajęć dodatkowych w szkołach podstawowych:
  • październik 2018 r. – czerwiec 2019 r.
  • październik 2019 r. – czerwiec 2020 r.
  1. Promocja projektu: wrzesień 2018 r. – czerwiec 2020 r.

5 Prawa i obowiązki uczestników/uczestniczek projektu

  1. Uczestnik/czka ma prawo do bezpłatnego:
  • udziału w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”;
  • uczestniczenia w zajęciach realizowanych w ramach projektu;
  • korzystania ze sprzętu i pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby prowadzenia określonych zajęć;
  • podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych w ramach projektu.
  1. Uczestnik jest zobowiązany do:
  • przestrzegania niniejszego regulaminu,
  • wypełniania wszelkich dokumentów związanych z projektem „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”,
  • uczestniczenia w zajęciach w wymiarze pozwalającym na podniesienie swoich kompetencji/kwalifikacji

6 Zasady przerwania udziału w Projekcie

  1. Rezygnacja z udziału w projekcie, spowodowana przyczynami uniemożliwiającymi uczestnictwo, powinna następować poprzez niezwłoczne złożenie pisemnego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez Gminę Goleszów.
  2. W przypadku naruszenia przez uczestnika niniejszego regulaminu może on zostać skreślony z listy uczestników projektu.

7 Postanowienia końcowe

Zmiany niniejszego regulaminu mogą mieć miejsce w przypadku zmian w dokumentach programowych oraz wytycznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, przepisach prawnych, jak również w przypadku konieczności dostosowania zapisów regulaminu do aktualnych potrzeb projektu.