O nas
„Dać dzieciom korzenie i skrzydła”
wg. starej chińskiej sentencji
Piknik w przedszkolu- wrzesień 2017
WIZJA PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W PUŃCOWIE
Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby. Praca przedszkola ukierunkowana jest na dziecko, jego potrzeby i wszechstronny rozwój osobowości. Umożliwia wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowuje je do podjęcia nauki w szkole.
Oferty edukacyjne stwarzają warunki do twórczości, rozwijania umiejętności i kształtowania samodzielności oraz wartości moralnych.
Przedszkole przeciwdziała izolacji społecznej i nietolerancji. Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną. Rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola.
Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska lokalnego. Promuje swoje osiągnięcia i ma dobrą opinię w środowisku.
Stosowane aktywne metody pracy, programy i nowatorskie rozwiązania gwarantują wysoką jakość pracy przedszkola. Baza, wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia wpływają na wysoki poziom pracy.
MISJA PRZEDSZKOLA
„Nie zmuszajmy dziecka do aktywności, lecz wyzwalajmy aktywność.
Nie każmy myśleć, lecz twórzmy warunki do myślenia.
Nie żądajmy, lecz przekonujmy.
Pozwólmy dziecku pytać i powoli rozwijać jego umysł tak,
by samo wiedzieć chciało”.
Janusz Korczak
Piknik przedszkolny- wrzesień 2017
Nasze przedszkole:
- zapewnia dzieciom opiekę oraz bezpieczeństwo,
- tworzy warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju dziecka,
- wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców,
- kształtuje postawy moralne, proekologiczne,
- promuje zdrowie fizyczne i psychiczne,
- przestrzega zasad wynikających z Konwencji Praw Dziecka,
- analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
Rola nauczyciela – wychowawcy
Nauczyciel:
Pielęgnuje otoczenie, tak by było ono czyste i uporządkowane, uczy korzystać z pomocy dydaktycznych, jest aktywny, kiedy zaznajamia dziecko z otoczeniem, a pasywny, kiedy to zaznajomienie nastąpiło, obserwuje dzieci, aby ich siły nie marnowały się na szukanie pomocy lub prośby o pomoc, spieszy z pomocą tam, gdzie jest potrzebny, słucha i odpowiada, kiedy jest do tego zapraszany, ma respektować dziecko pracujące bez przerywania mu, akceptuje dziecko, które popełniło błąd, nie przymusza dziecka do działania kiedy ono wypoczywa lub obserwuje pracę innych.
Przedszkole to ogródek, w którym rosnące rośliny to dzieci,
a nauczyciel jest ogrodnikiem dbającym i pielęgnującym ich rozwój.
Friedrich Froebel
Dzień szefa kuchni- październik 2017
Wizja dziecka w naszym przedszkolu
Dziecko jest: ciekawe świata, ufne w stosunku do nauczycieli, radosne, aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola, twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej podejmowanej na rzecz własnego rozwoju, uczciwe i prawdomówne, odpowiedzialne i obowiązkowe, kulturalne i tolerancyjne, świadome zagrożeń.
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Janusz Korczak
Dzień pluszowego misia- listopad 2017
Dziecko ma prawo do:
- życia i rozwoju,
- swobody myśli, sumienia i wyznania,
- aktywnej, serdecznej miłości i ciepła,
- spokoju i samotności, gdy tego chce,
- odseparowania się jako osoba również od dorosłych lub innych dzieci,
- snu lub wypoczynku, jeśli jest zmęczone,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
- pomocy i ochrony przy pokonywaniu przeżyć wywołanych przemocą,
- wypowiedzi i aktywnej dyskusji z dorosłymi i dziećmi,
- wspólnoty i solidarności w grupie,
- aktywnego kształtowania kontaktów socjalnych i otrzymania w tym pomocy,
- zabawy i wyboru towarzyszy zabaw,
- pomocy ze strony dorosłych i kontaktów z nimi na zasadzie równouprawnienia,
- nauki, informacji,
- badania i eksperymentowania,
- nauki, jak podchodzić do niebezpieczeństw,
- oświadczenia konsekwencji swojego zachowania,
- zdrowego żywienia.
CELE GŁÓWNE
I. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa.
- Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
- Efektywna współpraca z rodzicami wpływa na jakość pracy przedszkola
II. Procesy zachodzące w przedszkolu.
- Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy.
- W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
zajęcia w grupie biedronek
III. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym.
- Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa.
- Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego
i lokalnego. - Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa
IV. Zarządzanie przedszkolem.
- Zarządzanie zapewnia funkcjonowanie przedszkola zgodnie z przyjętą koncepcją rozwoju
Konkurs wiedzy o zdrowiu- listopad 2017
CELE SZCZEGÓŁOWE
- Realizacja założeń reformy oświatowej.
- Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.
- Dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo-kształcącej, a także atrakcyjną ofertę edukacyjną.
- Realizacja programu wychowawczego uwzględniającego system wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.
- Wykorzystywanie nowatorskiego i twórczego stylu pracy kadry pedagogicznej.
- Realizacja programów autorskich uwzględniających edukację kulinarną, zdrowotną, patriotyczną i europejską.
- Promowanie zdrowego stylu życia dziecka w domu i w przedszkolu – realizacja programu profilaktycznego.
- Ścisła współpraca z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.
- Skuteczne informowanie rodziców o postępach edukacyjnych dziecka.
- Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta.
- Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności
zajęcia w grupie Biedronek (maluszki)
MODEL ABSOLWENTA:
„Pomóżmy dzieciom, by każde z nich stało się tym,
kim stać się może”.
Janusz Korczak
Z wizytą w banku- październik 2017
Dziecko kończące przedszkole potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia.
Wykazuje:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
- umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość,
- umiejętność współpracy w grupie
- umiejętność radzenia sobie z trudnościami
- tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań
- samodzielność,
- odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami)
zajęcia w grupie starszaków
posiada:
- zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich sposób
- wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
- podstawową wiedzę o świecie;
warsztaty bożonarodzeniowe
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie,
rozumie, zna, przestrzega: - prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasady bezpieczeństwa, zasad higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- zasady kultury współżycia, postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska;
Bal karnawałowy- luty 2018
nie obawia się:
- występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć;
Zdrowe odżywianie – październik 2017