Bezpieczeństwo i zdrowie

Procedury-egzamin-E8 2021

17 maja wracają do szkoły uczniowie naszej szkoły. Zamieszczamy znowelizowane procedury obowiązujące od 17 maja.

Prcedura funkcjonowania SP Dzięgielów w czasie COVID- maj 2021

W dniach 17-19.03.2021. przeprowadzone będą próbne egzaminy ósmoklasisty. Prosimy o zapoznanie się z obowiązującymi procedurami.

Procedury dotyczące organizowania i przeprowadzania w 2021 r. testów diagnostycznych w zakresie poziomu przygotowania uczniów do egzaminu ósmoklasisty w Szkole Podstawowej w Dzięgielowie w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Dzięgielowie 

Oświadczenie- egzamin próbny 2020 21

Uczniowie klas I-III wracają do szkoły od poniedziałku 18.01.2021r. W poniższym linku znajdziecie Państwo procedury funkcjonowania szkoły, które będą obowiązywały od tego dnia.

Procedura funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie od 18.01.2021r.

Uprzejmie prosimy osoby i instytucje wynajmujące sale gimnastyczną o zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły w roku szkolnym 2020/2021, które zostały zapisane w poniższym dokumencie.

Procedura funkcjonowania dla osób korzystających z sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie

 

Uprzejmie prosimy o zapoznanie się z zasadami funkcjonowania szkoły w roku szkolnym 2020/2021, które zostały zapisane w poniższym dokumencie. 

Prcedura funkcjonowanie Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie w czasie epidemii COVID 19 w roku szkolnym 2020/2021.

Zgoda na pomiar temperatury ciał ucznia

 
 

Procedury postępowania mające na celu zapobieganie i przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się COVID-19 wśród uczniów, rodziców i pracowników szkoły.

 

Procedury- korzystanie z biblioteki szkolnej

Procedury- Egzamin ósmoklasisty 2020

  1. Oświadczenie- egzamin ósmoklasisty

O czym należy pamiętać- Egzamin ósmoklasisty

Procedura- zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z elementami zajęć dydaktycznych
dla uczniów klas I-III

  1. Deklaracja-opieka I-III
  2. Oświadczenie-opieka

Procedura- zajęcia rewalidacyjne

  1. Deklaracja-rewalidacja
  2. Oświadczenie-rewalidacja

Procedura- konsultacje dla uczniów SP Dzięgielów

  1. Deklaracja udziału ucznia w konsultacjach
  2. Oświadczenie rodzica – konsultacje

 

Środowisko cyfrowe stało się nieodłączną częścią naszego życia. Skoro uczymy dzieci bezpiecznego przechodzenia przez ulicę i tego, by nie rozmawiały z nieznajomymi, uczmy także bezpieczeństwa online. Zadbajmy o to, by młodzi ludzie byli nie tylko bezpieczni, ale też świadomi i uważni – na siebie oraz innych. Dziecko, w takim samym stopniu jak dorosły, ma prawo do prywatności i ochrony dóbr osobistych. Powinno też wiedzieć, że wizerunek jest jego własnością i ma prawo oraz obowiązek o niego dbać.

Wizerunek, jako dane osobowe, podlega prawnej ochronie. Wizerunek w sieci jest pojęciem szerszym i składają się na niego, nie tylko zdjęcia i filmy, ale również komentarze, polubienia, opinie oraz udostępnienia. To wszystko tworzy cyfrowy ślad, z którego można dowiedzieć się wiele o nas i naszym życiu. Trzeba wytłumaczyć dziecku ryzyko związane z nierozważnym publikowaniem wizerunku, dostosowując informacje do jego wieku. Najlepiej skupić się na prawidłowych wzorcach udostępniania wizerunku w sieci. To lepsze niż straszenie. Warto też poruszyć kwestie robienia i publikowania zdjęć rówieśników (dziecku nie wolno udostępniać zdjęć rówieśników bez zgody ich rodziców lub opiekunów prawnych). W przypadku starszych dzieci można wspólnie porozmawiać o ustawieniach prywatności w social mediach, sprawdzić krąg osób z dostępem do publikowanych treści. Dobrze jest razem zastanowić się nad tym, jakich zdjęć lepiej w ogóle nie publikować.

Gdy pytasz dziecko o zdanie i włączasz je w proces podejmowania decyzji, wzmacniasz tym samym jego poczucie sprawczości. Przed publikacją zdjęcia lub nagrania z wizerunkiem dziecka:

  1. Zapytaj dziecko, czy się na to zgadza? To w końcu jego zdjęcie.
  2. Zastanów się, jaki cel spełnia takie działanie?
  3. Czy może jest inna forma, np. zamknięta rodzinna grupa, która umożliwi Ci podzielenie się zdjęciem, ale nie da dostępu do niego osobom niepowołanym?
  4. Czy to zdjęcie może sprawić potencjalne problemy dziecku w przyszłości, np. podczas rekrutacji do pracy?
  5. Czy zdjęcie nie przedstawia dziecka w ośmieszającej go sytuacji? Czy chciałabyś/chciałbyś, aby Twoje tego typu zdjęcia trafiały do Internetu?

W rozmowie warto zaznaczyć, że nie tylko materiały wizualne mogą zostać wykorzystane ze szkodą dla młodych osób. To samo dotyczy danych osobowych jak numer PESEL, miejsce zamieszkania, numer telefonu. Ponadto dzieci i młodzież powinni wiedzieć, jakie zagrożenia mogą ich spotkać w sieci, aby umieli zareagować, poinformować o tym dorosłych, poprosić o pomoc.

Nasza placówka bierze udział w kampanii „Więcej szacunku dla młodego wizerunku”, prowadzonej przez Rzecznika Praw Dziecka. Regulacje szkolne, dotyczące publikowania wizerunków uczennic i uczniów, zostały opracowane i wdrożone w ramach Standardów Ochrony Małoletnich. Prowadzone są także zajęcia w klasach, związane z ochroną wizerunku.

W ramach profilaktyki zdrowotnej zachęcamy do szczepienia przeciw HPV. Więcej informacji znajdą Państwo na plakacie i stronie: https://www.gov.pl/web/zdrowie/hpv

Scroll to Top