Na początku września przeprowadzono rekrutację do mPotęgi w klasach 7-8. Uczniowie rozwiązywali zadania dostosowane poziomem trudności do klasy: mierzyli się z zadaniami z zadania z zakresu równań oraz działań oraz z zagadkami logicznymi. Do projektu zakwalifikowali się uczniowie uzdolnieni matematycznie, dla których udział w projekcie może pozwolić rozwinąć swoje umiejętności. Uczniowie, którzy uzyskali słabsze wyniki w rekrutacji zostali także dopuszczeni do projektu – udział w projekcie pozwoli im ‘’zobaczyć” matematykę od innej strony co w rezultacie może doprowadzić do uzyskiwania lepszych wyników w nauce matematyki.
We wrześniu podczas spotkań, które miały miejsce średnio 2 razy w tygodniu, zostały omówione sprawy organizacyjne związane z ,,Matematyką na Frankówce” oraz rozwiązywano zadania logiczno-matematyczne takiego typu, jakie pojawią się w czasie wydarzenia na Frankówce.
29 września została przeprowadzona gra terenowa Matematyka Na Frankówce. Uczniowie klas 7 i 8 posługując się mapą i wskazówkami opiekunów mieli dojść na Frankówkę, po drodze rozwiązując różne zadania matematyczne i logiczne. Uczestnicy także zdobywali umiejętności. Na Frankówce nastąpił finał, gdzie uczniowie rozwiązywali ostatnie zadanie – zagadkę logiczną/detektywistyczną.
Na zakończenie zliczono punkty wszystkich drużyn.
Bardzo serdecznie dziękujemy Panu Jerzemu Frankowi za udostępnienie swojej posesji i uatrakcyjnienie formy realizacji projektu mPotęga. Matematyka na Frankówce na pewno zostanie w naszej pamięci.
Uczniowie kolejne punkty będą mieli okazję zdobyć w październiku i listopadzie na kolejnych wydarzeniach oraz zajęciach cyklicznych.