Projekty - Szkoła

Liderem projektu jest nauczyciel matematyki z pomocą zespołu projektowego w formie zajęć pozalekcyjnych. Do zespołu wchodzi jeszcze drugi nauczyciel matematyki i nauczyciel informatyki.
Uczniowie biorący udział w projekcie będą realizować wiele działań w grupach. Przez czas trwania projektu będą zdobywać punkty dla swoich drużyn. Podsumowanie zadań odbędzie się na koniec projektu. Zespół projektowy wspomaga lidera w przygotowaniu zadań.
Zadania:
1. Zajęcia w szkole dla uczestników projektu 1 godzina w tygodniu- rozwijanie umiejętności matematycznych (rachunkowych, logicznych, geometrycznych). Przygotowanie uczniów do sprawnego działania w czasie gier matematycznych w terenie.
2. „Matematyka na Frankówce”. Gra terenowa w grupach. Każda grupa będzie miała za zadanie dotrzeć do Frankówki (atrakcyjne miejsce w Dzięgielowie) inną trasą realizując po drodze różnorodne zadania matematyczne ukryte w tajemniczych miejscach.
Na Frankówce- podsumowanie i wspólny czas na gry matematyczno-logiczne.
3. Matematyczne podchody w lesie, na łąkach i polach. W czasie podchodów analiza map, przeliczanie odległości, odkodowanie trasy przez rozwiązywanie zagadek matematycznych.
4. Zamek zagadek- finał zmagań matematycznych przygotowany dla poszczególnych grup w formie escaperoomów (w tym zakresie wiele zagadek i łamigłówek matematycznych, część z nich przygotowane przez zespół projektowy w postaci filmów instruktażowych). Zabawa odbywa się w Zamku w Dzięgielowie. Finał zabawy na dziedzińcu zamku w formie wieczoru gier matematycznych, konkursów rachunkowych dla drużyn.
5. Zespół projektowy tworzy i prowadzi blog, w którym propaguje matematykę nie tylko jako naukę, ale też jako zabawę. Zespół nagrywa krótkie filmy instruktażowe potrzebne do gier terenowych i escape roomów.
Doku – mat – grupa uczniów rejestruje wydarzenia i tworzy filmową relację do zamieszczenia w mediach.
W realizacji projektu Lidera wspomaga Zespół projektowy.
Wyznaczony zespół uczniów musi brać czynny udział w przygotowaniu i realizacji projektu na rzecz jego uczestników. Zespół projektowy składa się z lidera  i minimum 3 uczniów klas 7-8 szkoły podstawowej.

Realizacją zajęć i wydarzeń w ramach projektu będzie zajmował się nauczyciel matematyki z pomocą drugiego nauczyciela matematyki i informatyki w formie zajęć pozalekcyjnych. Uczniowie realizujący projekt zostaną włączeni do pomocy w organizacji wydarzeń:
1. Od szkolnej matematyki do codziennej praktyki. W zajęciach odbywających się cyklicznie 1 raz w tygodniu (wrzesień-listopad). Zajęcia ukazujące zastosowanie matematyki w różnych dziedzinach codziennego życia- w kuchni, ogrodzie, sklepie itp.
Uczniowie w ramach spotkań cyklicznych podejmą wyzwanie z takich aktywności z dziedziny matematyki jak:
a) Umiejętności rachunkowe – mistrz rachunku (działania matematyczne ze szczególnym uwzględnieniem tabliczki mnożenia)
b) Umiejętności geometryczne – mistrz geometrii (obliczenia geometryczne, pola, bryły)
c) Umiejętności logiczne – mistrz łamigłówek logicznych (układanki)
2. Matematyka w terenie. Podchody matematyczne integrujące uczniów, rodziców, rodzeństwo – obejmujący zadania matematyczne: czytanie mapy, zamiana jednostek, rozwiązywanie łamigłówek matematycznych i układanek geometrycznych. Drużyny odwiedzają stacje z zadaniami w terenie według poleceń, kierując się mapą i rozwiązując zadania zdobywają sprawności. Wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej
sprawności.
W zabawie pomagają uczniowie, którzy nie biorą udziału w rywalizacji i zarządzają stacjami. Uczniowie i rodzice rejestrują przebieg wydarzenia- filmy i zdjęcia- z zebranych materiałów powstanie film promujący działanie.
3. Matematyka w kuchni. Przygotowanie ulubionych potraw uczniów: kalkulacja (jak dużo przygotować dla określonej liczby uczniów), zakupy, ważenie produktów, obliczanie kaloryczności dania/ przeliczanie na porcje itp. Gotowanie w szkole pod okiem nauczyciela.
Prace w grupach/indywidualne (w domach dzieci)- przygotowanie prezentacji uczniów z wykonanymi potrawami (filmy, zdjęcia), kalkulacje, wyliczenia. (1 raz w czasie trwania projektu- przez 1 tydzień)
4. Matematyka w grach. Popołudnie z grami logiczno-matematycznymi (integracja uczniów, praca w grupach, gry logiczno-matematyczne rozwijające myślenie). 1 raz w czasie projektu
4. Prowadzenie bloga matematycznego- przez cały czas trwania projektu.

Pod koniec czerwca otrzymaliśmy bardzo dobrą wiadomość- złożony przez nas projekt mPotęga dla klas 7-8 otrzymał zielone światło i od nowego roku szkolnego będziemy mogli rozpocząć działania w tym zakresie.

Więcej informacji przedstawiliśmy w artykule Grantowy sukces naszej szkoły.

Na stronie naszej gminy również pojawiły się informacje o czekających nas atrakcjach matematycznych.

Wrzesień 2020

Drugi projekt mPotegi realizowany w naszej szkole, skierowany jest do uczniów klas 7-8. Już na początku września znalazła się grupa uczniów, którzy chętnie zmagają się z wyzwaniami matematycznymi.

Na początku września została przeprowadzona rekrutacja i krótka diagnoza wśród uczniów chętnych do udziału w dodatkowych zajęciach matematycznych.

Powołano zespół uczniów (zespół projektowy), który realizuje zadania przewidziane w projekcie „Matematyczne podróże” i przygotowujący konkursy dla uczniów.

Spotykano się regularnie raz w tygodniu, oraz podczas organizacji wydarzeń jakimi była gra matematyczna „inwestorzy”. Wydarzenie to miało miejsce w poniedziałek 28 września. Uczniowie rywalizowali w drużynach, do których zostali zaproszeni rodzice, nauczyciele i Pani Dyrektor. Zadaniem drużyn było inwestowanie środków finansowych w akcje firm notowanych na giełdzie, analiza przyczynowo- skutkowa. Uczniowie rozwijali podczas gry szereg kompetencji- matematyczne, pracy twórczej, współpracy w grupie, myślenia logicznego i wielu innych.

 

Wydarzeniem interesowały się władze gminy Goleszów oraz lokalne media.

Wszyscy uczestnicy biorący udział w zmaganiach przeprowadzonych w formie zabawy otrzymali dyplomy i upominki sfinansowane w ramach projektu.

Oprócz członków zespołu projektowego w zabawie wzięli udział inni chętni i zainteresowani uczniowie.

Zajęcia w ramach projektu prowadzone są przez nauczycieli matematyki Pana Grzegorza Gołysznego i Panią Beatę Burdek.  Grę INWESTORZY przygotował wraz grupą projektową i poprowadził Pan Grzegorz Gołyszny.

Październik 2020

W październiku realizowano dalszą część Matematycznych Podróży dla klas 7-8

Zespół projektowy podczas regularnych cotygodniowych zajęć zajmował się poznaniem sztuk układanek geometrycznych Dalekiego Wschodu.

Uczniowie brali udział w przygotowaniu konkursu.  Podczas zajęć w szkole zespół spotykał się regularnie jeden raz w tygodniu. Przygotowywał konkurs zagadek matematycznych, który ze względu na sytuację epidemiczną odbędzie się w szkole dla uczniów klas młodszych. Modyfikacja programu wynika z aktualnej sytuacji organizacji pracy w szkole i realizowane zadanie odbędzie się w listopadzie pod hasłem:  „Zespół projektowy mPotęgi zaprasza na matematyczne podróże swoich młodszych kolegów i koleżanki”

Na zajęciach zdalnego nauczania uczniowie zajmowali się układankami geometrycznymi wykonywanymi online. Uczniowie klas starszych (poza zespołem projektowym) zostali zachęceni do wykonania układanek z papieru, kartonu i rozwijanie umiejętności myślenia matematycznego bez wpatrywania się w monitor komputera, aby zadbać o komfort pracy podczas nauki na odległość.

Pracami związanymi z realizacją projektu interesują  się władze gminy Goleszów oraz lokalne media. Prowadzony jest także blog matematyczny, z którego korzystają uczniowie szkoły i nie tylko.

Pod koniec czerwca otrzymaliśmy bardzo dobrą wiadomość- złożony przez nas projekt mPotęgi dla klas 4-6 otrzymał zielone światło i od nowego roku szkolnego będziemy mogli rozpocząć działania w tym zakresie.

Więcej informacji przedstawiliśmy w artykule Grantowy sukces naszej szkoły.

Na stronie naszej gminy również pojawiły się informacje o czekających nas atrakcjach matematycznych.

 

wrzesień 2020

Na początku września zgodnie z harmonogramem ruszyła mPotęga w ramach projektu przeznaczonego dla klas 4-6.

Została przeprowadzona rekrutacja i krótka diagnoza wśród uczniów chętnych do udziału w dodatkowych zajęciach matematycznych.

Spotykano się regularnie raz w tygodniu, oraz podczas organizacji wydarzeń jakimi było wyłonienie Mistrza Rachunku. Turniej odbył się w piątek 25 września.

Wszyscy uczniowie biorący udział w zawodach przeprowadzonych w formie teleturnieju otrzymali dyplomy i upominki sfinansowane w ramach projektu.

Wyłoniono finalistów i Mistrzów Rachunku, czyli potyczek rachunkowych ze szczególnym uwzględnieniem tabliczki mnożenia.

Podczas zajęć obecni są uczniowie biorący czynny udział w zajęciach – czyli odbiorcy bezpośredni, jak i odbiorcy pośredni przypatrujący się zmaganiom i prowadzonym zabawom.

Nad prawidłowym przebiegiem działań matematycznych czuwają nasi nauczyciele matematyki Pan Grzegorz Gołyszny i Pani Beata Burdek.

 

Październik 2020

Październik to kolejny miesiąc realizacji zadań projektu Potęga dla klas 4-6.

Spotykano się regularnie raz w tygodniu, oraz podczas organizacji wydarzeń jakimi było wyłonienie Mistrza Geometrii. Turniej odbył się w sobotę 17 października.

?

Wszyscy uczniowie biorący udział w zawodach przeprowadzonych w formie praktycznych potyczek z układankami geometrycznymi otrzymali dyplomy i upominki sfinansowane w ramach projektu.

Kolejnym elementem założonym do realizacji w projekcie był turniej zagadek i sztuczek matematycznych.  Prezentacje odbyły się podczas zdalnego nauczania. Uczniowie otrzymywali linki do filmów z zagadkami. Ogłoszono otwarty konkurs na samodzielne pomysły, nagranie filmików, czy prezentacji. Na bieżąco napływają zadania, które zostaną nagrodzone dyplomami Potęgi w listopadzie.

Podczas zajęć są uczniowie biorący czynny udział w pracach – czyli odbiorcy bezpośredni, jak i odbiorcy pośredni przypatrujący się zmaganiom i prowadzonym zabawom drogą elektroniczną.

 

 

Z inicjatywy Wójt Gminy Goleszów reaktywowana została współpraca gminy Goleszów z partnerską gminą Reiskirchen z Niemiec. Pierwsze efekty współpracy można zaobserwować już dziś! Do Goleszowa przybyła bowiem grupa młodzieży, inaugurując tym samym polsko-niemiecką wymianę młodzieży z partnerskich gmin mającej na celu promocję udanej współpracy europejskiej.

Goście z Reiskirchen przybyli do Goleszowa w piątek, 4 października i zostali przywitani przez Sylwię Cieślar – wójt gminy Goleszów oraz wiceprzewodniczącą Rady Gminy Goleszów – Elżbietę Duraj.

W polsko-niemieckiej wymianie młodzieży uczestniczy grupa 14 mieszkańców Reiskirchen oraz 14 mieszkańców Goleszowa. W wymianę zaangażowani są podopieczni i opiekunowie ze Szkoły Podstawowej im. Jury Gajdzicy w
Cisownicy, Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie oraz Szkoły Podstawowej w Goleszowie. W ramach wymiany goście z Niemiec przez 5 dni będą mieszkać u rodzin z Goleszowa, poznając atrakcje naszego regionu, lokalną kulturę, zwyczaje, a przede wszystkim wspólnie spędzając wolny i realizując prowadzony w polskich szkołach program, który wspiera i finansuje Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży.

U rodzin uczniów naszej szkoły zamieszkało czterech uczniów ze szkoły niemieckiej. W czasie swojej wizyty mieli okazję do integracji z rodzinami oraz uczniami naszej szkoły. Niemieccy goście mieli okazję poznać również sposób funkcjonowania polskiej szkoły, gdyż uczestniczyli w lekcjach w poniedziałek i wtorek.

W sobotę grupa młodzieży z Polski i Niemiec uczestnicząca w programie wymiany, już od rana rozpoczęła poznawanie perełek naszego regionu.
Plany nieco ograniczyła deszczowa pogoda, która skłoniła uczestników do odwiedzenia miejsc pod dachem. 28 osoba międzynarodowa grupa udała się na zwiedzanie Muzeum Zamkowego w Pszczynie. Warto zaznaczyć, że na przełomie XV/XVI w. dobrami pszczyńskimi władali książęta cieszyńscy. Poznali tam historię zamku i pięknie wyposażonych komnat.


Po długim zwiedzaniu i pochłonięciu sporej dawki wiedzy historycznej, uczniowie i opiekunowie udali się na posiłek. Obiad spożyli w niezwykłej atmosferze na górze Równica w Ustroniu, skąd też podziwiali piękne widoki, które roztaczają się wokół szczytu. Na koniec odwiedzali jeszcze Ustroński rynek a później udali się do swoich domów w Gminie Goleszów.

W poniedziałek, 7 października 2019 r. polsko-niemiecka młodzież uczestniczyła razem w pierwszych zajęciach w 3 szkołach podstawowych naszej gminy. Wspólna nauka przyniosła im wiele radości i pozwoliła się jeszcze lepiej poznać. Jutro czekają na ich kolejne wspólne lekcje.


Później grupa wspólnie wybrała się odwiedzić bliską nam Wisłę. W planie nie mogło zabraknąć odwiedzin skoczni narciarskiej im. Adama Małysza, polskiego wielokrotnego Mistrza Świata w skokach narciarskich. Na górę uczestnicy wyjechali wyciągiem krzesełkowym i potem przeszli na wieżę widokową. Pogoda, pomimo tego że nie rozpieszczała ciepłą temperaturą, pozwoliła ze szczytu obejrzeć piękną Panoramę naszego Śląskiego Beskidu.
Pełna entuzjazmu młodzież udała się następnie zwiedzić centrum Wisły. Uczestnicy mieli tam chwilę czas wolnego, który wykorzystali na intensywne zwiedzanie okolic rynku. Na tym atrakcje się nie kończyły.


Grupa wspólnie odwiedziła znany Hotel Gołębiewski, a ściślej mówiąc Park Wodny Tropikana. Aquapark i ciepłe kąpiele tak spodobały się naszym uczestnikom, że nie chcieli oni opuszczać tego miejsca. Udało się ich jednak przekonać do dalszej wspólnej realizacji programu i tym samym grupa zgodnie udała się autokarem do swoich miejsc zamieszkania, by jeszcze odpocząć i nabrać sił na kolejny intensywny dzień.

9 października zakończyła się realizacja wspólnego projektu gmin Reiskirchen i Goleszów. Niemiecka delegacja młodzieży wraz z opiekunami, o godzinie 9.00, wyruszyła w podróż powrotną z centrum Goleszowa do Niemiec. Poprzedniego dnia natomiast uczestnicy polsko-niemieckiej wymiany młodzieży realizowali wspólnie ostatnie zaplanowane punkty programu.

Wtorek rozpoczął się ponownie od lekcji w szkołach podstawowych w Cisownicy, Goleszowie i Dzięgielowie.

W naszej szkole w tym dniu zorganizowano Dzień Europejski, podczas którego klasy w atrakcyjny sposób prezentowały poszczególne państwa należące do Unii Europejskiej. Były scenki, prezentacje multimedialne, plakaty, ciekawe stroje i rekwizyty, tańce oraz degustacje typowych potraw. Nasi goście bardzo dobrze się bawili.

Po obiedzie była okazja do poznania cząstki żywej historii naszej gminy. Grupa odwiedziła powozownie Andrzeja Lacela w Puńcowie. Gospodarz z małżonką opowiedzieli uczestnikom o zbiorach w skansenie i przedstawili kilka faktów związanych z historią sołectwa. Później przewidziane były zajęcia sportowo-rekreacyjne, które zorganizowała SP Cisownica.

Po przyjemnym wysiłku fizycznym uczestnicy udali się na spotkanie kończące projekt, w którym wzięli udział również opiekunowie polskich uczniów, Wójt Gminy Goleszów Sylwia Cieślar, Przewodniczący Rady Gminy Karol Lipowczan oraz część radnych. Serdeczne podziękowania za wizytę i zaangażowanie w realizację przekazała Wójt Sylwia Cieślar. Szczególne wyrazy wdzięczności skierowała do rodzin goszczących niemieckich gości, dyrektorów szkół i nauczycieli za pracę włożoną w realizację programu oraz młodzieży za udaną współpracę i otwarte postawy, które przyczyniły się do zawarcia nowych znajomości.

Gościna przygotowana przez LKS Tempo Puńców była również okazją do wspólnej zabawy i zebrania informacji podsumowujących projekt od młodzieży. Uczestnicy chętnie wymieniali się uwagami, a także snuli plany kontynuacji rozpoczętych działań. Miła atmosfera była obecna w trakcie całego spotkania i przełożyła się na nastroje wszystkich tam obecnych.

Tekst: K. Grzybek; W.Glajc

Zdjęcia: K. Grzybek, I. Franek, K. Bogdał

Z inicjatywy Pani Wójt Sylwii Cieślar, nasza szkoła bierze udział w międzynarodowym projekcie pod nazwą „POLSKA – CZECHY- ŁĄCZY NAS ŚLĄSK CIESZYŃSKI- NASZA MAŁA OJCZYZNA”. Projekt jest realizowany dzięki dotacji Senatu RP oraz wsparciu Funduszu Rozwoju Zaolzia.


W ramach tego działania 27 uczniów z klasy 8b z polskiej szkoły w Czeskim Cieszynie wraz z nauczycielami pojawiło się w naszej szkole. 26 uczniów z klasy 8a w tym samym czasie gości w Szkole Podstawowej w Cisownicy. Przez tydzień uczniowie z czeskiej szkoły będą uczestniczyć w lekcjach i innych atrakcyjnych zajęciach dla nich przygotowanych oraz integrować się z polską młodzieżą. Niejednokrotnie uczniowie obu klas szkoły czeskiej oraz młodzież klas 7 i 8 naszych szkół w Cisownicy i Dzięgielowie będą realizować wspólny program.
Nadrzędnym celem projektu jest rozwijanie kompetencji językowych w naturalnym środowisku użytkowników języka polskiego.

W pierwszym dniu swojego pobytu u nas uczniowie wzięli udział w zajęciach lekcyjnych z języka polskiego, fizyki, chemii, matematyki i historii. Uczniowie z czeskiej szkoły na czas swojego pobytu dołączyli do klas 7 i 8. Podczas lekcji współpracowali z sobą wykonując wiele zadań przygotowanych przez nauczycieli.

W  bloku zajęć popołudniowych nasi goście dowiedzieli się wiele na temat Powstania Warszawskiego, bohaterskiej walki polaków oraz projektu BohaterOn włącz historię. Po wprowadzeniu w tematykę, wykonali piękne kartki do Powstańców, które zostaną wysłane wraz z kartkami naszych uczniów pod koniec września. 

W drugim dniu spotkanie z uczniami z Polskiej Szkoły w Czechach rozpoczęło się edukacją regionalną. W tym dniu przyjechał do naszej szkoły zespół regionalny ZPiT Goleszów, który zaprezentował zarówno naszym gościom jak i uczniom naszej szkoły wiązankę tańców i śpiewów związanych z regionem cieszyńskim. 

O godzinie 9.30 nasi goście wraz z uczennicami klasy 7 pojechali do Goleszowa, by tam  zapoznać się trudną historią okresu II wojny światowej i zwiedzić Izbę Oświęcimską. Nasi goście z zainteresowaniem słuchali o podobozie Auschwitz, który znajdował się w Goleszowie podczas II wojny światowej.

W bloku zajęć popołudniowym nasi nauczyciele przygotowali zestaw 4 zajęć: czytelnicze- legendy polskie, plastyczne- w oparciu o wiedzę z czytelniczych, muzyczne na temat twórców naszego regionu oraz grę memory z polsko-czeskimi słówkami.

W trzecim dniu w bloku zajęć dopołudniowych uczniowie z Czech uczestniczyli w lekcjach. Tym razem były to: język polski, historia, WOS, matematyka, biologia i fizyka. Każda grupa miała po trzy lekcje.

W bloku zajęć popołudniowych, nasi goście wraz z uczniami klas 7 i 8 pojechali na dzień sportu do SP Cisownica. Tam wzięli udział w wielu rozgrywkach i różnorodnych zajęciach sportowych, które odbywały się w plenerze, na hali sportowej oraz na basenie.

W ostatnim dniu uczniowie wzorem poprzednich uczestniczyli w kilku lekcjach. Około godziny 10.30 klasy 7 i 8 oraz nasi czescy przyjaciele poszli na Tuł, by tam spotkać się z grupą uczniów z Cisownicy oraz z klasą 8b z Czeskiego Cieszyna. W tym dniu mieli ostatnie już okazje do integracji, wspólnych rozmów i zabaw. Międzynarodowe spotkanie na Tule trwało kilka godzin- uczniowie mieli różne formy gier i zabaw sportowych, spędzali też czas podziwiając piękno krajobrazu i rozmawiając. Po posiłku, nastąpił czas podsumowań i podziękowań.

Pani Dyrektor Katarzyna Bogdał oraz Dyrektor SP Cisownica Pan Przemysław Misiarz podsumowali wspólny tydzień działań projektowych oraz podkreślili wartość jaką mają dla naszych uczniów nawiązane znajomości i zdobyte doświadczenia. Dyrektorzy przekazali również w imieniu Pani Wójt Sylwii Cieślar upominki wraz z pozdrowieniami oraz słowa podziękowania wszystkim zaangażowanym w realizację projektu. 

Wsparciem w ramach projektu zostaną objęci uczniowie (258) i nauczyciele (32) ze szkół podstawowych działających na terenie Gminy Goleszów tj. Szkoły Podstawowej im. Jury Gajdzicy w Cisownicy, Szkoły Podstawowej w Dzięgielowie, Szkoły Podstawowej w Goleszowie, Szkoły Podstawowej im. Pawła Stalmacha w Bażanowicach.

Realizowane będą zajęcia wyrównawcze skierowane dla dzieci z najniższymi wynikami w nauce, zajęcia wspomagające rozwój uczniów wyróżniających się osiągnięciami oraz zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów wymagających szczególnego wsparcia.

Z działań projektowych skorzysta również kadra nauczycielska, która uczestniczyć będzie w szkoleniach podnoszących ich kwalifikacje i kompetencje.

Działania zastały oparte o indywidualne diagnozy potrzeb dla poszczególnych szkół. Placówki dydaktyczne dzięki zaplanowanym działaniom zapewnią realizację zajęć dodatkowych, zgodnych z obecnymi potrzebami edukacyjnymi.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany w ramach poddziałania 11.1.4 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020

Całkowita wartość projektu: 293 217,50 zł

Wysokość dofinansowania z EFS: 263 895,75 zł

Planowane okres realizacji projektu: wrzesień 2018 r. – czerwiec 2020 r.

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”

Informacje ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”.
  2. Projekt „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”, zwany w dalszej części „projektem”, realizowany jest przez Gminę Goleszów.
  3. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2018 (Oś priorytetowa XI – Wzmocnienie potencjału edukacyjnego, Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego – Projekt nr WND-RPSL.11.01.04-24-00A9/18).
  4. Okres realizacji projektu: od 1 września 2018 roku do 30 czerwca 2020 roku.
  5. W projekcie wezmą udział uczniowie i nauczyciele ze szkół podstawowych działających na terenie Gminy Goleszów: Szkoła Podstawowa im. Jury Gajdzicy w Cisownicy, Szkoła Podstawowa w Dzięgielowie, Szkoła Podstawowa w Goleszowie, Szkoła Podstawowa im. Pawła Stalmacha w Bażanowicach.
  6. Biuro projektu znajduje się w siedzibie Urzędu Gminy Goleszów, 1 Maja 5, 43-440 Goleszów, pokój nr 3. Godziny pracy biura projektu: 7.00 – 14.00, tel. 33 479 05 10 (35,85); adresy
    e-mail: promocja@goleszow.ploswiata@goleszow.pl.

2 Rekrutacja do projektu

  1. Uczestnikami projektu mogą być wyłącznie uczniowie oraz nauczyciele szkół podstawowych działających na terenie Gminy Goleszów.
  2. Etapy rekrutacji:
  • Proces rekrutacji uczniów będzie realizowany w 2 etapach ze względu na fakt, iż planuje się realizację projektu przez okres 2 lat szkolnych. I tura rekrutacji zaplanowana została na wrzesień-październik 2018 r. w ramach tego etapu zostaną zrekrutowani uczniowie na zajęcia w roku szkolnym 2018/2019. Drugi etap odbędzie się we wrześniu-październiku 2019 r.
    w ramach tej tury wyłonieni zostaną uczniowie w roku szkolnym 2019/2020. Podzielenie procesu rekrutacji umożliwi weryfikację poczynionych przez uczniów postępów oraz pozwoli na objęcie wsparciem jak najszerszej grupy dzieci.
  • Na początku roku szkolnego, w trakcie spotkań organizacyjnych opiekunowie otrzymają bezpośrednią informację o projekcie od nauczyciela prowadzącego, a w przypadkach
    w których wychowawca stwierdzi konieczność udziału dziecka w projekcie z uwagi na jego szczególne uzdolnienia bądź deficyty w konkretnym zakresie przeprowadzi on również indywidualną rozmowę z rodzicem. Po weryfikacji poprawności dostarczonych przez opiekunów dokumentów oraz weryfikację kwalifikacji uczestnictwa w projekcie poszczególnych uczniów, stworzona zostanie lista potencjalnych uczestników projektu z podziałem na grupy.
  • Rekrutacja na zajęcia wyrównawcze: punktacja wg ostatniej oceny klasyfikacyjnej, gdzie ocena dopuszczająca i niżej – 5 pkt, ocena dostateczna – 4 pkt, ocena dobra 3 pkt, ocena bardzo dobra i wyżej 0 pkt (w przypadku uczniów kl.1-3 ocena ta będzie dokonywana przez wychowawcę na podstawie obserwacji). O uczestnictwie w zajęciach decyduje jak największa liczba punktów w przypadku większej ilości zgłoszeń wychowawca oceni stopień motywacji poszczególnych uczniów w skali od 1 do 3 punktów, osoby które otrzymają największą liczbę punktów zostaną zakwalifikowani do udziału w projekcie, pozostałe osoby trafią na listę rezerwową i w przypadku konieczności uzupełnień będą brani pod uwagę z zachowaniem powyższych kryteriów.
  • Rekrutacja na zajęcia rozwijające będzie realizowana na analogicznej zasadzie z odwróceniem skali pkt dotyczącej uzyskiwanych ocen tj. wynik bardzo dobry i wyżej – 5 pkt, ocena dobra – 4 pkt, ocena dostateczna – 3 pkt, ocena dopuszczającą i niżej 0 pkt.
  • Rekrutacja na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: w pierwszej kolejności rekrutowani będą uczniowie z orzeczeniami o niepełnosprawności lub orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, następnie uczniowie kwalifikowani będą na podstawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w ostatniej kolejności uczniowie kierowani przez wychowawców.
  • Rekrutację na szkolenia dla nauczycieli będą prowadzić dyrektorzy poszczególnych szkół podstawowych, w oparciu o potrzeby zawodowe i plan doskonalenia zawodowego.
  • Rekrutacja będzie prowadzona równolegle z akcją informacyjną na terenie Gminy Goleszów, na stronie internetowej urzędu oraz na terenie gmin powiatu cieszyńskiego poprzez dystrybucję plakatów i ulotek informacyjnych. Informacja o projekcie zostanie zamieszczona w lokalnych mediach.
  • Rekrutacja uczestników/czek do projektu odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równości szans i niedyskryminacji.

3 Wsparcie dla uczestników

Projekt przewiduje następujące wsparcie dla uczestnika/czki projektu:

  • podniesienie poziomu i jakości kształcenia w szkołach podstawowych na terenie Gminy Goleszów, w szczególności poprzez zniwelowanie różnicy pomiędzy wynikami egzaminów zewnętrznych w stosunku do średniej wojewódzkiej w 2016 r. w Szkole Podstawowej w Cisownicy,
  • zindywidualizowanie pracy z uczniem w szkołach podstawowych w Gminie Goleszów,
  • wzrost wiedzy z zakresu kompetencji kluczowych (językowych, matematycznych, przyrodniczych, informatycznych, rozwój kreatywności, innowacyjności oraz umiejętności pracy w grupie) dzięki realizacji dodatkowych zajęć rozwijających, kółek zainteresowań, zajęć z rozwoju społecznego, zajęć wyrównawczych, a także dodatkowych zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
  • wzrost kwalifikacji/kompetencji zawodowych u 32 nauczycieli w okresie od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2020 r.

4 Terminy realizacji działań w projekcie

  1. Rekrutacja główna uczestników/czek do projektu: wrzesień 2018 r. i wrzesień 2019 r.
  2. Rekrutacja uzupełniająca uczestników: doraźnie w ciągu roku szkolnego.
  3. Realizacja zajęć dodatkowych w szkołach podstawowych:
  • październik 2018 r. – czerwiec 2019 r.
  • październik 2019 r. – czerwiec 2020 r.
  1. Promocja projektu: wrzesień 2018 r. – czerwiec 2020 r.

5 Prawa i obowiązki uczestników/uczestniczek projektu

  1. Uczestnik/czka ma prawo do bezpłatnego:
  • udziału w projekcie „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”;
  • uczestniczenia w zajęciach realizowanych w ramach projektu;
  • korzystania ze sprzętu i pomocy dydaktycznych zakupionych na potrzeby prowadzenia określonych zajęć;
  • podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych w ramach projektu.
  1. Uczestnik jest zobowiązany do:
  • przestrzegania niniejszego regulaminu,
  • wypełniania wszelkich dokumentów związanych z projektem „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”,
  • uczestniczenia w zajęciach w wymiarze pozwalającym na podniesienie swoich kompetencji/kwalifikacji

6 Zasady przerwania udziału w Projekcie

  1. Rezygnacja z udziału w projekcie, spowodowana przyczynami uniemożliwiającymi uczestnictwo, powinna następować poprzez niezwłoczne złożenie pisemnego oświadczenia na formularzu dostarczonym przez Gminę Goleszów.
  2. W przypadku naruszenia przez uczestnika niniejszego regulaminu może on zostać skreślony z listy uczestników projektu.

7 Postanowienia końcowe

Zmiany niniejszego regulaminu mogą mieć miejsce w przypadku zmian w dokumentach programowych oraz wytycznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego, przepisach prawnych, jak również w przypadku konieczności dostosowania zapisów regulaminu do aktualnych potrzeb projektu.

Zajęcia realizowane w ramach projektu „Uczeń skrzydła rozwinie w goleszowskiej gminie”

Zajęcia dla uczniów:

  1. Zajęcia przyrodniczo-techniczne (rozwijające)
  2. Zajęcia języka angielskiego (rozwijające)
  3. Kółko matematyczne (rozwijające)
  4. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze- edukacja wczesnoszkolna
  5. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
  6. Radzę sobie w życiu- zajęcia indywidualne 
  7. Zajęcia kształtujące motorykę małą- terapia ręki

Doskonalenie zawodowe nauczycieli:

  1. Terapia ręki
  2. Szkolenie w zakresie gimnastyki mózgu

Ponadto zakupiono sprzęt, wyposażenie i pomoce do realizacji poszczególnych zajęć.

Projekty - Przedszkole

Scroll to Top