Żyjemy w czasach, w którym cyfrowy świat mediów, kodów, programów jest powszechny. Współczesne dzieci i młodzież żyją w zupełnie innym świecie, niż ich rodzice 20 lat temu. To właśnie dzieci mają duży kontakt z technologiami, widzą jak urządzenie działa, potrafią go obsługiwać, jednak często nie mają wiedzy o , dlaczego tak się dzieje – a to niesie ze sobą czasami wiele niepożądanych skutków.
Nie ulega wątpliwości, że w przyszłości technologii w naszym życiu będzie jeszcze więcej i nasza zależność od niej będzie jeszcze większa. Dzieci muszą być w stanie nie tylko z technologii korzystać, ale także rozumieć ją i nad nią panować.
Wiedza o tym jak dany program działa, by móc z niego korzystać, to jedno. Zrozumienie, w jaki sposób się to dzieje, to zupełnie co innego. To wyzwanie, przed którym stoją współcześni uczniowie. Jednak na pewno pokochają kodowanie zarówno z użyciem pomocy dydaktycznych w postaci plansz i robotów, a także kodowanie w tradycyjny sposób na papierze do którego przywiązuje się coraz większą wagę. Te umiejętności umożliwią im zrozumienie świata w którym żyją i dadzą bezpośredni wpływ na rzeczy w ich otoczeniu.
W naszej szkole od września dzieci z klas 1-3, ale nie tylko, wkroczyły w ten niezwykle inspirujący świat kodów, cyfr, szyfrów, programów, robotów według napisanej przez nauczyciela naszej szkoły p. G.Gołysznego innowacji pedagogicznej – „Raz, dwa,trzy … koduj Ty”. Przy znacznym wsparciu Rady Rodziców udało się zakupić pomoce dydaktyczne wspomagające lekcje, za które bardzo dziękujemy.
Motto naszych zajęć:
„Wiedza o tym jak coś działa, by móc z tego korzystać, to jedno. Zrozumienie, w jaki sposób się to dzieje, to jednak co innego”. ? (Internet)